fbpx
Riima logo.
Search
Close this search box.

Blogi

Verkkokauppa nyt tai ei koskaan

Erikoistilanne on aloittanut uuden ajan verkossa. Koitin tilata ruokaa verkkokaupasta, mutta ostoskorin sisältö tyhjentyi itsestään. Toisella kerralla, kun vihdoin pääsin kassalle, olivat sieltä kaikki toimitusajat loppuneet. Sillä hetkellä mietin, että ei ole maailma vielä valmis tai ainakin suurella suomalaisella kauppaketjulla oli vaikeuksia toimittaa hyvää asiakaskokemusta.

En ole varma voiko olla paljon tätä parempaa ajankohtaa perustaa omista tuotteista sähköinen tuotekatalogi tai verkkokauppa. Ihmiset siirtyvät verkkoon sellaisella ryminällä, että palveluiden kaistatiloja tarkastellaan. Voi olla, että myös runkoverkot menevät uusiksi, kun väenpaljous yltää internettiin. Verkkokaupalla varmistat myyntisi jatkuvuuden sosiaalisen eristäytymisen aikana. Päivittäinen ostoskeskusshoppailu vaihtuu nyt verkkoshoppailuksi.

Rakentamalla verkkokaupan yhteistyössä Mainostoimisto Riiman kanssa takaat, että verkkokauppasi säilyy kehityksen aallonharjalla. Kehitämme verkkopalveluitamme jatkuvasti ja verkkokaupoissamme on mahdollisuus mitä yksityiskohtaisempiin vaihtoehtoihin. Parhaana puolena verkkokaupan käynnistämiseen meidän kanssamme on se, että meiltä löydät myös asiantuntijat vuosikymmenten kokemuksella brändisi graafisen suunnittelun toteuttamiseen.  

Valmiit verkkokauppa-alustat eivät välttämättä, tai useinkaan vastaa omaa näkemystä siitä mitä verkkokaupan tulisi olla. Suunnittelemalla verkkokaupan kanssamme voitte ehdottaa mitä tahansa verkkokaupalta voi kuvitella. Yhdessä laaditun suunnitelman pohjalta teemme tarkan suunnitelman verkkokaupan ulkoasusta, josta sitten tehdään tekninen toteutus.

Verkkokaupan tekemisessä tuotteiden tiedot ovat hyvin keskeisessä asemassa, koska verkkokauppa näkyy hakukoneissa niiden avulla. Voimme selvittää tuotteille tärkeimmät hakutermit, tai täydentää tuotteiden tietoja. Tuotetietoja kirjoitettaessa, on hyvä kartoittaa oikeat hakusanat hakusana-analyysin avulla.  Tuotetietojen lisäksi tärkeitä ovat myös verkkokaupan muut tiedostot ja niiden nopeus. Nykyään sivuston paremmuutta mitataan myös sivujen latausnopeuksilla. Nopeilla verkkosivuilla asiakkaat viihtyvät paremmin ja kauppa käy.

Verkkokauppojen jatkokehityksessä voidaan tuotteille luoda mm. kansainvälistä näkyvyyttä ja muita liiketoimintaa kohentavia ratkaisuja, kuten hakukonenäkyvyyden parantamista, integrointia verkko-ostoskeskuksiin ym. Voimme auttaa myös muiden monimutkaisten ratkaisuiden ja verkkopalveluiden toteuttamisessa.

Jos sinulla on jo verkkokauppa voimme myös yhdessä tarkastaa, analysoida sekä antaa kehitysideoita jo valmiille verkkokaupalle. Useissa tapauksissa on myös verkkokaupan ulkonäköä, käyttöliittymää ja tuotetietoja mahdollista optimoida ja parantaa.

Pyydä tarjous

Täytä tiedot, niin olemme teihin yhteyksissä.