Hakusanamainonta

Hakusana-mainonta

Mainostoimisto Riiman avulla

Kohdennettu hakusanamainonta tavoittaa asiakkaasi

Ha­kusa­na­mai­non­taa on help­po koh­den­taa koh­de­ryh­mäl­le­si Google Ads ja Bing-mai­nos­ver­kois­sa juuri sil­loin, kun asiak­kaa­si tar­vit­se­vat pal­ve­lu­ja­si ja os­ta­mi­sen sig­naa­lit ovat kor­keal­la. Ha­kusa­na­mai­non­ta on myös kus­tan­nus­te­ho­kas­ta, koska hin­noit­te­lu pe­rus­tuu klik­kei­hin (CPC = cost per click). Ha­kusa­na­mai­non­nal­le on hyvä aset­taa ta­voit­teet, jotta tu­lok­sia voi­daan myö­hem­min mi­ta­ta ja käyt­tää saa­tua dataa lii­ke­toi­min­ta­si ke­hit­tä­mi­seen.

Rakenna mainoskampanja laajaksi ja aloita mittaaminen

Hyvin tehty avainsanatutkimus kertoo, mitkä ovat liiketoimintasi kannalta keskeiset sanat. Kampanjaan kannattaa luoda useita mainosryhmiä avainsanojen ja bränditermien ympärille ja varmistaa, että mainokset ohjataan oikealle sivulle sivustollasi. Mainostilien hoitamien vaatii jatkuvaa muokkaamista, testaamista ja huolenpitoa. Mainosryhmien oikealla jaottelulla on suuri merkitys laatupisteisiin, konversioon, klikkiprosentteihin ja hintoihin.

Hakusanamainonta on mitattavaa

Asettamalla tavoitteet, tiedämme mihin pyritään ja mitä mitata. Tarkastelun kohteeksi kannattaa ottaa klikit (CTR eli klikkausten suhde näyttökertoihin), välittömän poistumisen prosentti sivuilta (bounce rate), ja konversio. Näitä tarkastelemalla ja tekemällä oikeita muutoksia mainoksiin voimme laskea hankintahinnan ja miettiä onko mainonta ollut tuottoisaa. 

Hakukonemainonta on kustannustehokas tapa tavoittaa asiakkaat

Klikkien hinta (PPC = price per click) muodostuu hakusanojen volyymeistä, mitä halutumpi ja haetumpi hakusana sen korkeammat hinnat. Hakusanat hinnoitellaan huutokaupan omaisesti. Mainokset voidaan kohdistaa hyvin tarkasti erilaisin perustein ja luoda laadukasta sisältöä juuri valitun avainsanan ympärille. Mainokset, jotka eivät tuota klikkejä ja kauppaa, on syytä poistaa ja tehdä paremmin tuottavia mainoksia tilalle. Hakusanamainonta (SEM = search engine marketing) yhdessä hakukoneoptimoinnin kanssa takaa paremmat tulokset hakukoneiden sivuilla. Me osaamme suunnitella kampanjoita, jotka tuottavat tuloksia ja pienentävät klikkihintaa.

Display-mainonnalla ja remarketingilla lisää kävijöitä sivuille

Ottamalla käyttöön uudelleenmarkkinoinnin eli remarketing-työkalun, kasvatat mahdollisuuksia saada sivustolla aikaisemmin vierailleet kävijät palamaan uudestaan sivuille. Perinteinen bannerimainonta eli display-mainonta rakentaa brändiä ja tuo lisää kävijöitä sivuille.