fbpx
Riima logo.
Search
Close this search box.

Blogi

Itsestäänselvyyksiä vai räätälöityjä ratkaisuja?

Ostoskeskukset hiljenevät ja kivijalat sammuvat. Kauppa siirtyy verkkoon. Kiitos siitä kuuluu verkkokaupan helppoudelle ja kustannustehokkuudelle, mutta myös vallitsevalle maailmantilanteelle. Ajat ja totutut tavat muuttuvat, mutta siitä huolimatta osa meistä arvostaa kuitenkin yhä perusasioita. Yksi sellainen on henkilökohtainen kohtaaminen ja räätälöity palvelu.

Tartu tarjolla oleviin markkinointioppaisiin, mutta parhainta harkintakykyäsi käyttäen.

Yrityksille suunnattujen markkinoinninpalveluiden tarjonta verkossa on loputon. Jo muutaman vuoden on ollut vahvana trendinä erilaiset ladattavat oppaat. Ei ole ajankohtaista markkinoinnin teemaa, johon et netistä saisi muutamalla klikkauksella ”kaiken kattavaa” opasta sähköpostiisi. Tässä kohtaa annat yhteystietosi ja niiden matkan lopullinen määränpää on toisinaan täysi arvoitus. Markkinointitoimistot jakavat ahkerasti ajankohtaista tietoa, ohjeita ja ”salaisia vinkkejä” yritysten markkinointiin erilaisina ladattavina tiedostoina ja videotallenteina. Mukana on valitettavasti myös joitakin jopa haitallisiksi luettavia tahoja, jotka lopulta luovuttavat sähköpostiosoitteesi roskapostilistoille.

Ladattavissa oppaissa on hyötynsä ja ne auttavat laajentamaan omaa tietämystäsi markkinoinnin työkaluista. Ne auttavat ymmärtämään prosesseja, joita sinun pitää yrityksesi markkinoinnin matkalla pohtia. Oppaat kertovat sinulle tavoitteiden tärkeydestä ja antavat vinkkejä millaiset tavoitteet olisi syytä asettaa. Oppaista voit myös opiskella millaista sisältöä sinun kannattaisi tuottaa omille verkkosivuillesi ja missä kanavissa sivustoasi markkinoit.

Toisaalta tämä kaikenkattavien oppaiden tulva sekoittaa päät ja lopulta et välttämättä tiedä edes mistä aloittaa, tai mitä yrityksesi todella kannattaisi ryhtyä tekemään. Voisiko joku tehdä ladattavan oppaan ”Miten tulkitset ladattavaa opasta”? Ajatuksia ei selkeytä myöskään se, että samoja oppaita markkinoidaan niin isoille b2b yrityksille kuin pienelle kuluttajakauppaa tekevällä yritykselle. Markkinoinnissa tärkeää on löytää omaperäinen ja mieleenpainuva kärki siihen, mitä haluat kertoa. Mielessäsi saattaa siis pyöriä myös ajatus siitä, onko kilpailijasi lukenut samat oppaat ja keksinyt samat ainutlaatuiset ideat.

Tutustumalla yritykseen ja sen toimialaan, asiantuntijat auttavat löytämään yritykselle tehokkaimmat markkinoinnin ratkaisut.

Tuotteiden ja palveluiden siirtyminen verkkoon ei tarkoita kuitenkaan sitä, että henkilökohtaisista kohtaamisista tai räätälöidyistä palveluista olisi luovuttu. Toimialatuntemukseen perustuva, ammattitaidolla, kokemuksella ja vahvalla näkemyksellä tuotettu markkinointi on jokaisen yrityksen etu. Onnistunut markkinointi on tärkeä tukipilari kannattavaan liiketoimintaan ja avain kasvuun. Oppaat eivät sellaisenaan tarjoa näitä ratkaisuja, aidot kohtaamiset tarjoavat. Mikäli fyysinen käynti toimistolla tuntuu nyt kaukaiselta ajatukselta, tarjoaa verkko meille loistavia työkaluja tapaamisille.  

Me Riimassa haluamme kohdata asiakkaamme yksilöinä, perehtyä heidän liiketoimintaansa, tuotteisiin ja palveluihin sekä yhdessä ideoida parhaat tavat toteuttaa markkinointia tehokkaasti ja mieleenpainuvasti.

Me uskomme, että yrityksen valjastaessa koko potentiaalinsa yrityksen omaan liiketoimintaan ja antaessaan tärkeimmät liiketoimintaa tukevat tehtävät ammattilaisten käsiin, voi se saavuttaa parhaan mahdollisen tuloksen!

Ilmianna meille itsesi. Tutustutaan ja luodaan jotain uutta!

Tomi Sohvalla.
Tomi Kauhajärvi

Satojen sivujen suunnittelunkokemuksella löytyy luovat ja toimivat ratkaisut verkkosivuille ja verkkokaupoille. Vahvuutena on huomioida kokonaisvaltaisesti yrityksen ilme ja asiakkaan tarpeet.

Kirjoittajan muita artikkeleita

Pyydä tarjous

Täytä tiedot, niin olemme teihin yhteyksissä.